مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 07:552021-10-09اقتصادي

مراقبت شود لوازم خانگی به سرنوشت صنعت خودرو دچار نشود


عضو کمیسیون صنایع مجلس دهم با اشاره به مشکلاتی که در صنعت خودروی کشور وجود دارد، گفت: در حوزه خودرو ما انحصار را در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دادیم، - ایسنا/خراسان رضوی عضو کمیسیون صنایع مجلس دهم با اشاره به مشکلاتی که در صنعت خودروی کشور وجود دارد، گفت: در حوزه خودرو ما انحصار را در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دادیم، اما اقدامات لازم برای آسیب زدایی از این انحصار را انجام نداده ایم و اگر همان مسیر را در مورد صنعت لوازم خانگی طی کنیم، سرنوشتمان در این صنعت هم به همان شکل خواهد شد.

سعید باستانی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به دستور رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره ای به کشور، اظهار کرد: این دستور رهبری، دستوری بسیار درست و به جا بود، اما باید اقداماتی در حوزه اجرا و قانون گذاری انجام گیرد تا این دستور به خوبی عملی شود.

وی افزود: هر کشوری برای حمایت از تولیدات داخلی خود، ممکن است واردات کالاهای خارجی را ممنوع کند یا تعرفه های سنگینی را برای واردات این کالاها وضع کند.

اما باید یک سری اقدامات انجام شود تا هم به دستور ممنوعیت واردات کالاهای کره ای عمل شود و هم این عدم واردات، مشکلی ایجاد نکند.

این نماینده سابق مجلس بیان کرد: طبق قانون هیچ ممنوعیتی برای ورود کالا به کشور وجود ندارد و به وزارت صمت اجازه داده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقبت شود لوازم خانگی به سرنوشت صنعت خودرو دچار نشود

مراقبت شود لوازم خانگی به سرنوشت صنعت خودرو دچار نشود