مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 08:052021-10-09اقتصادي

قاچاق دام به کشورهای عربی وجود ندارد


با امضای شیوه نامه میان کشور های مبداء و مقصد دام زنده با ایران و انجام ترانزیت میان این کشور ها قاچاق دام در کشور از بین رفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از صدا و سیما؛ رییس سازمان دامپزشکی کشورگفت: کشور های جنوب خلیج فارس سالانه حدود 8 میلیون راس دام زنده سبک نیاز دارند و چون اختلاف قیمت بسیار سنگین بود عده ای دام زنده ایرانی را به روش های مختلف به این کشور ها قاچاق می کردند.

وی گفت: با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این موضوع پیگیری شد و چون کشور های قطر، کویت، عراق و امارات تمایل به واردات دام زنده داشتند و از سوی دیگر کشور های ترکیه، ارمنستان و گرجستان تمایل به صادرات داشتند بین ایران و این کشور ها شیوه نامه چند جانبه ای مبادله شد تا روزانه بیش از هزار راس گوسفند و 200 راس گوساله از مسیر ایران ترانزیت می شود.

*خبر تلفات دام به دلیل واردات سبوس اکراینی بی اساس است رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: هیچ گزارشی در سیستم رصد و پایش سازمان دامپزشکی کشور مبنی تلفات دام به دلیل مصرف سبوس کپک زده اکراینی ثبت نشده و اخبار منتشر شده درباره این موضوع بی اساس است.

وی افزود: به همه نهاده های وارداتی سازمان دامپزشکی، سازمان ملی استاندارد و سازمان حفظ نباتات نظارت دارند و بررسی های لازم برای ورودشان را انجام می دهند و کل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاچاق دام به کشورهای عربی وجود ندارد

قاچاق دام به کشورهای عربی وجود ندارد