مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 05:502021-10-13اقتصادي

انجام طرح پژوهشی مطالعات اولیه اکتشاف نفت و گاز در شمال غرب کشور توسط دانشگاه سهند


طرح پژوهشی مطالعات اولیه اکتشاف نفت و گاز در شمال غرب کشور توسط محققین دانشگاه صنعتی سهند و با همکاری دانشگاه تبریز با موفقیت انجام شد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی طرح پژوهشی مطالعات اولیه اکتشاف نفت و گاز در شمال غرب کشور توسط محققین دانشگاه صنعتی سهند و با همکاری دانشگاه تبریز با موفقیت انجام شد.

این طرح که پوشش دهنده استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و همدان بود، برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران انجام شد.

برای اجرای این طرح، از داده ها و اطلاعات متعدد از قبیل داده های ژئوفیزیک هوایی، تصاویر ماهواره ای و نقشه های زمین شناسی در مقیاس های متعدد استفاده و در مرحله بعدی، اقدام به برداشت های میدانی و صحرایی در این استان ها شد.

دکتر رضا فلاحت - مجری این طرح در این رابطه، اظهار کرد: در مرحله اول این پروژه، اقدام به تهیه نقشه جامع گسل های اصلی و فرعی، گنبدهای نمکی و ساختارهای زمین شناسی شمال غرب کشور شد که با تلفیق تمامی اطلاعات قبلی و اطلاعات برداشت شده در این پروژه انجام شد.

وی ادامه داد: سپس تاریخچه تشکیل ساختمان های زمین شناسی و حوضه های رسوبی این ناحیه بررسی شدند و تاثیر گسلها، گنبدهای نمکی، فازهای کوهزایی و بقیه عوامل تکتونیکی در تشکیل حوضه های رسوبی منطقه و تغییرات آن در طول زمان مطالع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام طرح پژوهشی مطالعات اولیه اکتشاف نفت و گاز در شمال غرب کشور توسط دانشگاه سهند

انجام طرح پژوهشی مطالعات اولیه اکتشاف نفت و گاز در شمال غرب کشور توسط دانشگاه سهند