مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 12:252021-10-13سياسي

دیدار صمیمانه رییس قوه قضاییه با نابینایان در روز جهانی عصای سفید


به مناسبت روز جهانی «عصای سفید» جمعی از نابینایان به همراه رییس سازمان بهزیستی و جمعی از مسئولان این سازمان با حجت الاسلام محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه دیدار و گفتگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جامعه خبرگزاری فارس؛صبح امروز 21 مهرماه جاری، به مناسبت روز جهانی عصای سفید جمعی از نابینایان به همراه رییس و مسئولان دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه، دکتر وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور با ارائه گزارشی اعلام کرد در حال حاضر 208 هزار نابینا تحت پوشش این سازمان قرار دارند که 12 درصد از جامعه معلولان را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه 130 هزار نابینا مرد و 70 هزار نفر نیز زن هستند که 86 هزار نفر از آن ها دارای معلولیت های شدید و خیلی شدید هستند، افزود: در حال حاضر 3000 نفر از نابینایان در رشته های مختلف دانشگاهی تحصیل می کنند و 23 هزار نفر از آن ها نیز دانش آموزند.

رییس سازمان بهزیستی با اشاره به تصویب قانون جامع حمایت از معلولان در سال 83 که از سال 97 در غالب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اجرایی شده از پیوستن ایران به کنوانسیون جهانی افراد دارای معلولیت خبر داد، اما در عین حال از عدم توجه به حقوق اجتماعی نابینایان گلایه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار صمیمانه رییس قوه قضاییه با نابینایان در روز جهانی عصای سفید

دیدار صمیمانه رییس قوه قضاییه با نابینایان در روز جهانی عصای سفید