مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 10:152021-10-15بين الملل

توافق پوتین و کیشیدا بر سر پیشبرد مذاکرات درباره معاهده صلح


فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن گفت، گفتگویی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه داشته و در این گفتگو دو طرف بر سر پیشبرد مذاکرات درباره انعقاد معاهده صلح پس از جنگ جهانی دوم بین دو کشور توافق کردند.

- فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن گفت، گفتگویی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه داشته و در این گفتگو دو طرف بر سر پیشبرد مذاکرات درباره انعقاد معاهده صلح پس از جنگ جهانی دوم بین دو کشور توافق کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه ژاپن تایمز، فومیو کیشیدا به خبرنگاران گفت که نسبت به توسعه روابط ژاپن-روسیه به شیوه ای سودمند برای دو طرف اظهار تمایل کرده و پوتین نیز گفت که خواستار تداوم گفتگو بر سر طیفی از مسائل دو جانبه است.

ژاپن و روسیه چندین دهه است بر سر یک مجمع الجزایر واقع در شمال شرق منطقه هوکایدو مناقشه ارضی دارند و این مناقشه اجازه نداده دو طرف از زمان پایان جنگ جهانی دوم تا کنون معاهده صلحی را امضا کنند.

مناقشه مربوط به حاکمیت یک سری جزایر تحت کنترل روسیه در نزدیکی هوکایدو است که در سال 1945 بعد از تسلیم توکیو در پایان جنگ جهانی دوم توسط اتحاد شوروی سابق تصرف شدند.

ژاپن که از این جزایر با لفظ سرزمین های شمالی یاد می کند، استدلال می کند که الحاق آنها از سوی روسیه غیرقانونی بوده و خواستار بازگردانی آنها شده در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق پوتین و کیشیدا بر سر پیشبرد مذاکرات درباره معاهده صلح

توافق پوتین و کیشیدا بر سر پیشبرد مذاکرات درباره معاهده صلح