مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 12:152021-10-26فرهنگي

ابهام در سرنوشت جشنواره ای که ثبت جهانی شد!


در شرایطی که هنوز یک سال هم از ثبت جشنواره جهانی فیلم فجر به عنوان یکی از جشنواره های الف دنیا در کنفدراسیون بین المللی تهیه کنندگان فیلم -فیاپف- نمی گذرد، - این رویداد با بخش ملی جشنواره فجر ادغام و آینده برگزاری آن دچار ابهام شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اردیبهشت امسال بود که همزمان با برگزاری سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری محمدمهدی عسگرپور که پس از یکسال تعویق به خاطر کرونا ، اواخر اردیبهشت و به سیاق چند سال قبل، جدا از جشنواره ملی برگزار شد، خبر رسید که این رویداد به عنوان یکی از جشنواره های الف دنیا در فیاپف ثبت شده است.

دست اندرکاران این رویداد و برخی کارشناسان سینما این اتفاق را با اهمیت و برای سینمای ایران اتفاقی مهم قلمداد کردند.

اما در همان زمان بحث هایی مطرح بود که اگر در دولت جدید تصمیم های تازه تری برای این رویداد درنظر گرفته شود چه اتفاقی می افتد.

در آن مقطع بیشتر تاریخ و زمان برگزاری یا نام جشنواره مطرح بود، ولی حالا پس از چند سال به خانه اول یعنی برگزاری همزمان دو بخش ملی و بین المللی جشنواره فجر برگشته ایم.

خرداد ماه امسال محمدمهدی عسگرپور آخرین دبیر این رویداد در گفتگویی با ایسنا اعلام کرده بود که تاریخ برگزاری این جشنواره با توجه به ثبت در یک فدراسیون جهانی نمی تواند متغیر باشد و فصل بهار و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابهام در سرنوشت جشنواره ای که ثبت جهانی شد!

ابهام در سرنوشت جشنواره ای که ثبت جهانی شد!