مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 05:452021-10-30سياسي

لزوم انسجام دستگاههای متولی برای نجات تالابهای فارس


نشست یک روزه طرح حفاظت از تالابها با حضور مدیر طرح ملی حفاظت از تالاب های ایران و مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان در محل اداره کل حفاظت محیط زیست فارس برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرزاری فارس از شیراز، هدف از برگزاری این نشست یک روزه مرور به روز رسانی و بازبینی شرح خدمات مرتبط با اجرایی کردن کشاورزی پایدار در حوزه تالاب بختگان بر اساس برنامه از پیش اجرا شده در حوضه دریاچه ارومیه بود.

  با توجه به اشراف کارشناسان دستگاه های اجرای استان، مقامات استانی و شهرستانی و همچنین جوامع بومی و محلی اطراف تالاب در این جلسه شهرستان ها و روستاهای پایلوت نیز انتخاب شد.

  در ابتدای این جلسه، حمید ظهرابی، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس اظهار داشت: مشکل اصلی و چالش عمده استان فارس به نحوه مدیریت منابع آبی و بهره برداری از این منابع در توسعه استان مربوط می شود که البته کم و بیش این نوع مدیریت در سطح کشور شرایط مشابهی را ایجاد کرده است و قطعا حوضه های آبی طشک و بختگان نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

بهره برداری های فراتر از ظرفیت در این حوزه مشکلات بسیار عدیده ای را ایجاد کرده و آینده تیره و تاری را پیش روی مردم این منطقه که خاستگاه تمدن ایران زمین نیز است را به وجود خواهد آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم انسجام دستگاههای متولی برای نجات تالابهای فارس

لزوم انسجام دستگاههای متولی برای نجات تالابهای فارس