مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 05:302021-10-31پزشكي

آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون سرخک در خراسان جنوبی


مدیر بیماری های مرکز بهداشت خراسان جنوبی از آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون سرخک از 8 آبان ماه لغایت 21 آبان ماه در شهرستان های مرزی استان خبر داد.

- مجید شایسته، شنبه شب 8 آبان به رسانه های گروهی گفت: باتوجه به بروز مواردی از بیماری سرخک در کشور افغانستان، پاکستان و همچنین استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و به دلیل همجواری با این کشورها و استانها با استان خراسان جنوبی، طرح تکمیلی واکسیناسیون سرخک برای کودکان 9 ماه تا 7 سال در شهرستان های نهبندان، درمیان، زیرکوه و سربیشه اجرا می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی هدف از اجرای این طرح را حذف و پیشگیری از بروز بیماری سرخک در شهرستان های مرزی استان دانست و اظهار کرد: این طرح به مدت دو هفته در تمامی پایگاه های بهداشتی و خانه های بهداشت به صورت پاسیو با مراجعه خانوار به پایگاه های بهداشتی و خانه های بهداشت و در مناطق سیاری (روستاهای سیاری و عشایری) به صورت اکتیو با مراجعه واکسیناتورها به درب منازل اجرا خواهد شد.

شایسته، تعداد کودکان واجد شرایط این شهرستان ها در طرح مذکور را 31382 نفر عنوان و بیان کرد: طرح تکمیلی واکسیناسیون سرخک با 12 منطقه عملیاتی در شهر و 169 منطقه عملیاتی در روستا و با 37 تیم شهری و 193 تیم روستایی اجرا خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون سرخک در خراسان جنوبی

آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون سرخک در خراسان جنوبی