مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 15:102021-10-31سياسي

استماع گزارش رییس سازمان هواشناسی/باید تدابیری برای مدیریت منابع آب اتخاذ شود


پیش بینی بارندگی های کم در پاییز سالجاری، حاکی از آن است که باید تدابیر خاصی را برای مدیریت منابع آبی بیاندیشیم.

- ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون انرژی، رییس سازمان هواشناسی کشور حضور یافت و گزارشی در خصوص سال آبی گذشته کشور ارائه داد.

وی بیان کرد: براساس این گزارش، سال آبی گذشته از مهر 99 آغاز شده و تا شهریور 1400 ادامه داشت که در بازه 30 ساله اخیر یکی از بدترین سال های آبی کشور بوده است، ما بسیار پایین تر از حد نرمال بارندگی داشتیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رییس سازمان هواشناسی کشور پیش بینی هایی نیز در خصوص سال آبی جدید که از مهر 1400 تا شهریور 1401 است، مطرح کرد.

نخعی افزود: از ابتدای سال آبی جاری که یک ماه و اندی از آن می گذرد، طبق برآورد نرمال باید 11 میلیمتر در کشور بارندگی می داشتیم، اما فقط 6 میلیمتر بارندگی تحقق یافته و 5 میلیمتر کم تر از حد نرمال بارندگی داشتیم.

وی گفت: بارندگی های کم در سال آبی گذشته و به دنبال آن ذخایر آبی نامطلوب در بسیاری از سدهای کشور و پیش بینی بارندگی های کم در پاییز سالجاری، حاکی از آن است که باید تدابیر خاصی را برای مدیریت منابع آبی بیاندیشیم تا در تأمین آب شرب و آب صنایع به مشکل برنخوریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استماع گزارش رییس سازمان هواشناسی/باید تدابیری برای مدیریت منابع آب اتخاذ شود

استماع گزارش رییس سازمان هواشناسی/باید تدابیری برای مدیریت منابع آب اتخاذ شود