مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 05:302021-11-01پزشكي

سرنوشت پرندگان میانکاله در انتظار حیات وحش مازندران؟


تب طاعون در مازندران بالا گرفته و در حال گرفتن تلفات از حیات وحش است، هرچند این بیماری بین انسان و دام مشترک نیست اما با وجود واکسینه شدن درصد زیادی از دام های اهلی، - سرنوشت " پرندگان میانکاله" در انتظار حیات وحش مازندران؟ ایسنا/مازندران تب "طاعون" در مازندران بالا گرفته و در حال گرفتن تلفات از حیات وحش است، هرچند این بیماری بین انسان و دام مشترک نیست اما با وجود واکسینه شدن درصد زیادی از دام های اهلی، نگرانی برای شیوع آن در دامداری های استان وجود دارد و اگر روند ادامه یابد آسیب جبران ناپذیری به حیات وحش غیر حفاظت شده خواهد زد؛اقدامات پیش گیرانه جدی باید انجام شود تا شاهد بحرانی دیگر، پس از بحران میانکاله، این بار در حیات وحش نباشیم.

کورس ربیعی رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار درگیر طاعون در حیات وحش شدیم، اظهار کرد: بیماری طاعون ابتدا از استان همجوار ما در منطقه شکار ممنوع استان البرز شناخته شد و اینکه از کدام استان وارد استان دیگر شده مشخص نیست.

وی گفت: این بیماری نخستین بار در اواسط شهریور دیده شد که 11 راس دام از دام های حیات وحش در منطقه چالوس را به کام مرگ کشاند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت پرندگان میانکاله در انتظار حیات وحش مازندران؟

سرنوشت پرندگان میانکاله در انتظار حیات وحش مازندران؟