مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 08:252021-11-02اجتماعي

چرای دام توان اکولوژیکی مراتع را به شدت کاهش می دهد


مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان گفت: فشار چرای دام در مراتع یکی از آسیب های وارد شده به مراتع است و این موضوع توان اکولوژیکی مراتع را به شدت کاهش می دهد.

- اسفندیار خزایی با بیان اینکه در حفاظت از منابع طبیعی مردم ورسانه ها نقش کلیدی دارند،گفت: مطبوعات ورسانه ها می توانند با ایجاد حساسیت در مردم و مسئولین وتنویر افکار عمومی وبیان ارزشهای زیست محیطی آن کمک شایانی در حفظ وحراست از این مواهب الهی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی اساس حیات وتوسعه پایدارمحسوب می شود، اظهار کرد: فرهنگ سازی منابع طبیعی درجامعه یکی ازمولفه های مهم وضروری به شمارمی رود وتقویت وارتقاء فرهنگی می تواند بخش زیادی ازمشکلات حوزه منابع طبیعی را مرتفع کند.

خزایی جلب مشارکتهای مردمی،استفاده ازتوان وظرفیت نیروهای بومی محلی را بسیارضروری وموثردرحفاظت ازمنابع طبیعی برشمرد وافزود: بهترین حفاظت کننده طبیعت خود مردم هستند که نقش اساسی وکلیدی درحفظ این مواهب وثروت های خدادادی دارند.

مدیرکل منابع طبیعی همدان ادامه داد: حفظ منابع طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی زمینه ساز توسعه پایدار است چرا که این منابع متعلق به همه مردم است وآنها باید درحفظ و نگهداری این منابع ارزشمند که علاوه برارزشهای اقتصادی ارزشهای زیست محیطی بسیار بالایی دارن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرای دام توان اکولوژیکی مراتع را به شدت کاهش می دهد

چرای دام توان اکولوژیکی مراتع را به شدت کاهش می دهد