مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آبان 1400 ساعت 20:052021-11-04اجتماعي

ساخت و ساز در مسیل رودخانه عامل وقوع سیل در مهاباد


مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‎ غربی گفت: ساخت و ساز در بستر مسیل ها از دلایل مهم بروز سیل در مهاباد بود که با برنامه ریزی های لازم از جمله احداث سیل بندها در بالادست می توان جلوی تکرار چنین حوادثی را گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی فرمانداری مهاباد، امیرعباس جعفری روز پنجشنبه پس از بازدید از مناطق سیل زده مهاباد در جلسه ستاد بحران این شهرستان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: جلوگیری از ساخت و ساز در بستر مسیل ها، حریم رودخانه ها و ساماندهی بناهای ساخته شده در محدوده آنها باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بروز سیل در این فصل از سال امری بی سابقه بوده است، افزود: خشکسالی های اخیر، تغییر رژیم بارندگی ها، افزایش بارش های رگباری و متوسط دمای سالانه، بی نظمی های اقلیمی را به دنبال داشته و موجب بروز حوادثی از این دست شده است.

جعفری اضافه کرد: با توجه به امکان تکرار این حادثه در این شهرستان به ویژه در منطقه مکریان نیاز است تا مطالعات لازم صورت گرفته و اقدامات لازم از جمله ایجاد زیرساخت ها به ویژه کانال های شده و در حال ساماندهی مناطق سیل زده و پاکسازی خیابان ها و کوچه ها هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت و ساز در مسیل رودخانه عامل وقوع سیل در مهاباد

ساخت و ساز در مسیل رودخانه عامل وقوع سیل در مهاباد