مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آبان 1400 ساعت 14:552021-11-05سياسي

ثبت احوال: صدور کارت ملی در 5 ماه


برای همه ایرانیان واجد شرایط کارت هوشمند ملی صادر می شود و این افراد می توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی به ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند.

- سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: اکنون افرادی که برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند، به شرط آنکه بدنه کارت توسط چاپخانه تامین شود حدود 5 تا 6 ماه طول می کشد تا کارت برای آنها صادر شود.

سیف الله ابوترابی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برخی متقاضیان کارت هایی که از سال 97 یا 98 ثبت نام کرده اند تا کنون کارت ملی به دست آنها نرسیده، افزود: تا قبل از پایان سال 96 و آغاز سال 97، بدنه کارت وارد می شد، در آن زمان کارت 15 روزه صادر می شد و در آن زمان دو و نیم میلیون کارت در ماه صادر شد، اما به دلیل مشکلاتی مثل تحریم و تامین اعتبار ارزی برای انتقال وجه به خارج از کشور، به تولید داخلی روی آوردیم.

وی افزود: گرچه در حال حاضر بدنه کارت هوشمند ملی با تولید داخل تامین می شود، اما مواد اولیه آن پلی کربنات و وارداتی است و همچنین تراشه این کارت در کشور تولید نمی شود.

ابوترابی ادامه داد: چاپخانه دولتی ناگزیر است که مواد اولیه را وارد و در داخل کشور تولید بدنه کند و تلاش زیادی هم شده که معادل خارجی تولید شود و بنا بود که چاپخانه دولتی ماهیانه، حداقل ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت احوال: صدور کارت ملی در 5 ماه

ثبت احوال: صدور کارت ملی در 5 ماه