مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 06:502021-11-06حوادث

نصب 7 دستگاه شتاب نگار برخط در خراسان شمالی


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از نصب 7 دستگاه شتاب نگار برخط تا پایان آبان ماه در استان در صورت آماده شدن زیرساخت این ایستگاه ها خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز قاسم قاسمی در گفت وگو با رسانه ها اظهار کرد: به زودی 7 دستگاه شتاب نگار بر خط زلزله در شهرهای گرمخان، فاروج، شوقان،پیش قلعه، ناوه، گیفان، ودشت گرمه استان نصب می شود.

وی افزود: در سال 1398 آماده سازی زیرساخت 6 ایستگاه شتاب نگار بر خط در شهرهای بجنورد، اسفراین، آشخانه، شیروان ، جاجرم ، راز نصب و راه اندازی گردید، همچنین پیش ازاین نیز 20 دستگاه شتاب نگار دیجیتال در مناطق مختلف استان نصب بوده که با نصب 6 دستگاه شتاب نگار درمجموع وسعتی بیش از سطح استان را پوشش می دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی بابیان اینکه ماهیت این دستگاه ها سنجش ابعاد حوادث زلزله و خسارات ناشی از آن است، افزود: سرعت در انتقال اطلاعات مربوط به شتاب زلزله به مراکز مدیریت بحران زمینه افزایش سرعت عمل مسئولان مدیریت بحران و گسیل نیروهای امدادی را به مناطق زلزله واقع شده در استان را فراهم می کند.

وی افزود: اگر سازه ای بر اساس آیین نامه 2 هزار 800 طراحی شود و نظارت ها در حال ساخت وساز درست اجرا شود در هنگام وقوع زمین لرزه مشکلی ایجاد نمی شود و با خسارت جانی و مالی همراه نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب 7 دستگاه شتاب نگار برخط در خراسان شمالی

نصب 7 دستگاه شتاب نگار برخط در خراسان شمالی