مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 09:152021-11-06اقتصادي

کاهش مصرف برق چاه های کشاورزی خراسان رضوی با اجرای سند سازگاری با کم آبی


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای طرح سازگاری با کم آبی از سال 96 تا پایان سال 98 با وجود افزایش تعداد چاه های کشاورزی از دیزلی به برقی، - ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای طرح سازگاری با کم آبی از سال 96 تا پایان سال 98 با وجود افزایش تعداد چاه های کشاورزی از دیزلی به برقی، برق مصرفی چاه های کشاورزی استان 266 میلیون کیلووات ساعت کمتر شده است.

همچنین میزان کف شکنی و  تغییر محل چاه ها کاهش و بالاآمدن سطح آب در پیزومتر ها افزایش محسوس داشته است.

محمد علایی در نشست ویدئو کنفرانسی که با حضور معاون هماهنگی عمرانی استانداری، دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، رییس حوزه آبریز فلات مرکزی و جمعی از مسئولان وزارت نیرو و استانی برگزار شد، اظهارکرد: بحث سازگاری با کم آبی در خراسان رضوی به نام همیاران آب مطرح است که این سند بر مبنای خرد جمعی با چهارچوب مدیریت مشارکتی تهیه شده و دستاوردهای زیادی داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است، افزود: 85 درصد منابع آب زیرزمینی استان توسط کشاورزان مصرف می شود که این مورد باید مدیریت شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی تصریح کرد: شرکت های دولتی باید به عنوان حامیان کشاورزان تخصیص منابع آبی جدید نداشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش مصرف برق چاه های کشاورزی خراسان رضوی با اجرای سند سازگاری با کم آبی

کاهش مصرف برق چاه های کشاورزی خراسان رضوی با اجرای سند سازگاری با کم آبی