مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 21:102021-11-08فرهنگي

اقتصاد؛ مانعی بر سر راه طنز


پدرام ابراهیمی اقتصاد را اصلی ترین مشکل طنزنویسان می داند و معتقد است طنزنویسان ترجیح می دهند به جای این که وقت خود را برای نوشتن کار پرمایه بگذارند، - به کارهای زودبازده بپردازند.

این طنزپرداز در گفت وگو با ایسنا درباره وضعیت ادبیات داستانی طنز و کم توجهی نسبت به این حوزه اظهار کرد: این موضوع دلایل زیادی دارد اما علت و علل این ماجرا، مسئله اقتصاد است که روی همه چیز از جمله طنز تأثیر گذاشته است.

طنزنویس زمانی را که باید به نوشتن اختصاص دهد، یا بازه زمانی انتشار رمان را که گاه طولانی می شود، و به هر حال کار در چرخ دنده های ارشاد و نشر و توزیع گیر می کند، می تواند به کارهای زودبازده تری اختصاص دهد.

هرچند خیلی از نویسنده ها مشاغل دیگری دارند.

نویسنده باید چه کند؟ او زمانی را که باید برای نوشتن یک کار خوب و پرمایه که از لحاظ طنز با کیفیت باشد، صرف کار دیگری می کند که تقریبا می توان گفت هم به لحاظ معنوی ممکن است قدر نبیند و هم از لحاظ مادی گاه بازده مناسب ندارد و این باعث می شود که ما نتوانیم به خیلی از بحث های فنی بپردازیم، زیرا افراد نمی توانند زمانی را به این کار اختصاص دهند.

او در ادامه گفت: از طرفی ما مقداری از قطار داستان گویی مدرن عقب افتاده ایم، البته الان کارهای خوبی دارد انجام می شود و داستانی های مدرن، ناداستان ها و جست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد؛ مانعی بر سر راه طنز

اقتصاد؛ مانعی بر سر راه طنز