مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 04:402021-11-09پزشكي

60 درصد ایرانی ها دچار اضافه وزن و چاقی هستند


رییس پژوهشکده غدد و متابولیسم ایران، از چاقی به عنوان شایع ترین اختلال آندوکرین در ایران نام برد و گفت: بیش از 60 درصد از افراد جامعه دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

- ، فریدون عزیزی، با اشاره به معضل چاقی و اضافه وزن در کشور، افزود: چاقی شایع ترین اختلال آندوکرین در ایران به حساب می آید و بعد از آن دیابت دومین بیماری شایع غدد درون ریز است به طوری که در شهر بزرگی مثل تهران 15 درصد و در کل ایران حدود 11 درصد جامعه دچار این بیماری هستند.

وی، بیماری های تیرویید را سومین گروه از بیمارهای شایع آندوکرین نام برد و گفت: بیش از 10 درصد افراد جامعه دچار گواتر (بزرگی تیرویید)، گره ها و سرطان ها، کم کاری و پر کاری تیرویید هستند.

عزیزی ادامه داد: بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم در زمره شایع ترین بیمارهای کشور هستند، این بیماری ها در تمامی سنین و در هر دو جنس زن و مرد دیده می شود که بیشترین بیماران مبتلا را سنین 20 تا 60 سال در بر می گیرد، اما پوکی استخوان در سنین بالاتر از 50 سال و به خصوص در زنان شایع است.

رییس پژوهشکده غدد و متابولیسم کمبود مصرف ید را از دلایل اصلی کم کاری تیرویید برشمرد و گفت: اختلالات مربوط به کمبود ید و کم کاری تیرویید موجب کمبود رشد ذهنی و جسمی کودکان و نوجوانان شده و با کاهش ضریب هوشی، یادگیری و اختلالات ذهنی همراه خواهد بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد ایرانی ها دچار اضافه وزن و چاقی هستند

60 درصد ایرانی ها دچار اضافه وزن و چاقی هستند