مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 15:402021-11-10اقتصادي

تمامی محصولات کشاورزی تا سه سال آینده زیر کشت قراردادی می رود


معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: ظرف دو تا سه سال آینده تمامی محصولات زراعی و کشاورزی زیر طرح کشت قراردادی خواهد رفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا مهاجر شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه سم، کود، نهال و نهاده ها، سیستم های نوین آبیاری، آب و خاک در ساری اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت کودهای پایه افزایش یافت به دنبال آن بودیم که از کشاورزان برای خرید کود، سم و بذر مساعدت به عمل آوریم.

وی افزود: تصمیم گرفتیم نهاده ها را به کشاورزان ارائه دهیم از این رو کشت قراردادی در دستور کار قرار گرفت و این طرح در محصولات صنعتی به راحتی قابل اجرا است و به عنوان نمونه 100 درصد تولید در چغندرقند قراردادی است.

وی ادامه داد: در کشت قراردادی، کود، بذر، سم، آموزش، ترویج به کشاورزان ارائه می شود و در زمان خرید محصول، هزینه ها را تسویه می کنند و این طرح سبب رضایت کشاورزان و کارخانجات شده است.

مهاجر یادآور شد: الگوی کشت قراردادی برای محصولاتی نظیر دانه های روغنی، پنبه، گندم و برنج اجرا می شود و ظرف دو تا سه سال آینده تمامی محصولات زیر کشت قراردادی قرار می گیرد و کشاورز می داند برای چه و که تولید می کند و بنگاه اقتصادی نیز می داند از چه کسی و چه چیزی محصول خریداری می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمامی محصولات کشاورزی تا سه سال آینده زیر کشت قراردادی می رود

تمامی محصولات کشاورزی تا سه سال آینده زیر کشت قراردادی می رود