مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 08:552021-11-11اجتماعي

خبری خوش از تغییر سنت های نادرست/ وقتی دختران عشایر به مدرسه می روند


مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش، از تغییر سنت های نادرست در میان عشایر خبر می دهد و می گوید: درصد قابل توجهی از دانش آموزان دختر عشایر وارد مدارس عشایری شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا سیفی، مدیرکل دفتر توسعه که از 17 آبان ماه به منظور سرکشی و بازدید از مدارس عشایری در استان سمنان حضور دارد، اظهار کرد: 6 هزار و 643 مدرسه عشایر در کشور فعال است که از این تعداد، پنج هزار و 400 مدرسه در دوره ابتدایی و مابقی در دوره های متوسطه اول و دوم هستند.

وی افزود: در حال حاضر، 210 هزار دانش آموز در 14 هزار کلاس درس مشغول تحصیل هستند که از این تعداد، 47 درصد را دختران تشکیل می دهند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: در چهار سال گذشته شاهد بودیم که درصد قابل توجهی از دانش آموزان دختر، بر اساس فرهنگ سازی های انجام شده وارد مدارس عشایری شده اند.

سیفی گفت: با افزایش 10 درصدی پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایر، متأسفانه بیش از 50 درصد دانش آموزان دختر بعد از اتمام دوره ابتدایی ترک تحصیل می کنند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در دو سال گذشته با توجه به شرایط کرونا، آموزش ها در مدارس عشایری حضوری بوده و کلاس ها تعطیل نشده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبری خوش از تغییر سنت های نادرست/ وقتی دختران عشایر به مدرسه می روند

خبری خوش از تغییر سنت های نادرست/ وقتی دختران عشایر به مدرسه می روند