مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آبان 1400 ساعت 07:102021-11-12اقتصادي

البسه قاچاق بنگلادشی در حال تسخیر بازار


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، افزایش نرخ ارز، ممنوعیت های وارداتی، ساماندهی واردات و محدود کردن حضور برند های خارجی در کشور و مبارزه دولت با قاچاق در سال های گذشته، - گشتی در بازار پوشاک پایتخت حاکی از فراوانی اجناس قاچاق از چین، ترکیه و به تازگی بنگلادش است.

این مساله نگرانی هایی را در بین تولیدکنندگان داخلی ایجاد کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، افزایش نرخ ارز، ممنوعیت های وارداتی، ساماندهی واردات و محدود کردن حضور برند های خارجی در کشور و مبارزه دولت با قاچاق در سال های گذشته، سبب کاهش قاچاق پوشاک شده، اما نکته مهم این است که با این وجود، برخی کارشناسان چشم انداز تولید را خوب توصیف نمی کنند.

هرچند با اقدام های انجام شده و حمایت از برند ها و تولیدکنندگان داخلی از طریق ممنوعیت واردات در دو سال گذشته، آمار های رسمی از کاهش حجم و میزان قاچاق پوشاک به کشور حکایت دارد، اما برخی کارشناسان راه حمایت از تولیدکنندگان داخلی پوشاک و توانمندسازی آن ها را ایجاد ممنوعیت و محدودیت نمی دانند.

آنان عنوان می کنند که این محدودیت ها حتی می تواند به شکل گیری شرایط انحصاری در کشور، افت کیفیت محصولات به دلیل دور ماندن از رقابت بین المللی و تنزل یافتن آن به یک صنعت محلی منجر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

البسه قاچاق بنگلادشی در حال تسخیر بازار

البسه قاچاق بنگلادشی در حال تسخیر بازار