مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 07:302021-11-14اقتصادي

ذخایر آب تهران با کمبود 41 درصدی مواجه است


معاون شرکت تامین و تصفیه آبفای تهران با اشاره به خشکسالی امسال تهران که در 50 سال گذشته بی سابقه بوده ، گفت: اقدام های لازم را برای گذر از پیک خشکسالی در تهران انجام دادیم اما امسال نسبت به سال گذشته گرم تر بود و بارندگی های کمتری داشتیم .

- از همان ابتدا، عمده نگرانی ما برای فصول پاییز و زمستان بود چون در این فصول، آب جاری وارد سدها نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالحسین مجدی زاده - معاون شرکت تامین و تصفیه آبفای تهران - در یک برنامه تلویزیونی، درباره وضعیت کم آبی در پایتخت گفت: در این ایام شاهد بارندگی هایی بودیم که در پیش بینی های اولیه لحاظ نشده بود.

براساس پیش بینی های اولیه، بارندگی های موثر در تهران، از نیمه دوم آذرماه آغاز می شود اما خوشبختانه این اتفاق زودتر به وقوع پیوست.

وی با اشاره به آمار کمی از بارندگی های فصل پاییز در تهران، افزود: این میزان بارندگی تنها دو درصد از سال پیش بیشتر بوده است.

سال گذشته 168 میلی متر و امسال 170 میلی متر بارش داشتیم .

درصورتی که کاهش 41 درصدی در ذخایر آب تهران همچنان ثابت و 267 میلیون مترمکعب از آب پشت سدها، نسبت به سال گذشته کمتر شده است .

او با بیان اینکه 35 درصد از میزان آب ذخیره در پشت سد کرج، کاسته شده است، ادامه داد: بارندگی های فعلی به صورت آب جاری وارد سدها نمی شود و عمدتا به صورت برف است بنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر آب تهران با کمبود 41 درصدی مواجه است

ذخایر آب تهران با کمبود 41 درصدی مواجه است