مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 07:252021-11-16اقتصادي

کمک مهندسی زیستی به احیای چرخه آبی و خاکی کشور


رشد و توسعه فناوری های بیومهندسی و بیومکانیکی توسط فناوران کشور، نقش قابل توجهی در تثبیت، حفظ و احیاء منابع طبیعی کشور ایفا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با به کارگیری فناوری های بیومکانیکی و بیومهندسی، می توان ضمن ایجاد پوشش گیاهی، شرایط را برای کنترل فرسایش و ذخیره نزولات جوی، کاهش تبخیر و افزایش سطح درآمد فراهم کرد.

بیومهندسی نقطه برخورد علوم فیزیک، شیمی، ریاضیات و اصول مهندسی است که به منظور مطالعه زیستی، دارویی، رفتاری و سلامت موجودات، توسعه داده می شود.

بیومکانیک هم مطالعه ساختار و عملکرد سیستم های زیستی با استفاده از روش های مکانیک است.

  در خدمت محیط زیست مهمترین هدف توسعه این فناوری می توان به معرفی روش های بیومهندسی و بیومکانیکی و ارائه مدل اقتصادی تثبیت، احیاء، حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی اشاره کرد.

پایلوت های اجراشده در آزمون فناوری های بیومکانیکی و بیومهندسی در حوزه دریاچه ارومیه و هندیجان از موارد مربوط به این طرح است.

در این طرح ها به چارچوب و محتوای هر یک از ابعاد مشکل پرداخته شده و نتایج بررسی تاثیر فناوری های مذکور در استقرار و مراحل رشد گونه های مناسب گیاهی به منظور کنترل فرسایش بادی و گردوغبار با توجه به خصوصیات و ویژگی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک مهندسی زیستی به احیای چرخه آبی و خاکی کشور

کمک مهندسی زیستی به احیای چرخه آبی و خاکی کشور