مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 08:552021-11-16بين الملل

تداوم میانجی گری های بین المللی در سایه نبود افقی برای توقف درگیری ها اتیوپی


با گذشت بیش از یک سال از آغاز جنگ میان دولت اتیوپی و جبهه مردمی آزادسازی تیگرای در چهارم نوامبر 2020، با توجه به تلاش های جبهه تیگرای برای ائتلاف با جبهه آزادسازی اورومو و برخی جنبش های مسلح برای سرنگون کردن دولت آبی احمد، - با گذشت بیش از یک سال از آغاز جنگ میان دولت اتیوپی و جبهه مردمی آزادسازی تیگرای در چهارم نوامبر 2020، با توجه به تلاش های جبهه تیگرای برای ائتلاف با جبهه آزادسازی اورومو و برخی جنبش های مسلح برای سرنگون کردن دولت آبی احمد، نخست وزیر این کشور، به نظر نمی رسد هیچ افقی برای توقف این درگیری وجود داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت العربی الجدید، پس از آنکه دولت آبی احمد بر شدت درگیری ها افزوده، در کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرده و از مردم آن خواست سلاح به دست گرفته و در آدیس آبابا تحصن کنند، به نظر می رسد در این بحران بزرگ انسانی به ویژه در تیگرای و کمبود غذا، هیچ یک از دو طرف قصد امتیازدهی و یا مذاکره را ندارند.

در حالی که دو طرف در اتیوپی بر شروط خود اصرار دارند و با توجه به استمرار پیشروی شبه نظامیان به سمت پایتخت، آمریکا و اتحادیه آفریقا به میانجیگری خود ادامه می دهند.

طرف های آفریقایی با کمک فرستاده اتحادیه آفریقا به شاخ آفریقا برای برقراری آتش بس تلاش می کنند، این فرستاده پس از دیدارهایی با آبی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم میانجی گری های بین المللی در سایه نبود افقی برای توقف درگیری ها اتیوپی

تداوم میانجی گری های بین المللی در سایه نبود افقی برای توقف درگیری ها اتیوپی