مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 06:202021-11-17اقتصادي

آب فضای سبز گسترده در قم از کجا تامین می شود؟!


مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از آب شرکت آب منطقه ای استان قم با بیان اینکه چاه، پساب و شبکه آب شهری از منابع تأمین آب فضای سبز شهر قم است، گفت: - اصلی ترین منبع تأمین آب فضای سبز شهری تعداد حدود 30 حلقه چاه آب است که به صورت پراکنده در سطح و اطراف شهر حفر شده است.

با توجه به اینکه شهر قم داری اقلیمی خشک و نیمه خشک است وجود مشکلات آبی امر طبیعی است که از دیرباز هم وجود داشته است؛ اما در چند سال اخیر با توجه به کاهش بارش آسمانی و برداشت های بی رویه از آب های زیرزمینی این مسئله به بحران تبدیل شده است.

با وجود مشکلات آبی، چند سالی است که توسعه فضای سبز قم در دستور کار قرار گرفته است و شهر قم بعد از شیراز و اصفهان در جایگاه سوم میزان سرانه فضای سبز قرار گرفته است که با وجود مشکلات آبی تبدیل به علامت سؤالی برای همه شده است.

در گزارش قبل به سراغ مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم رفتیم و آن ها نیز بیان کردند که کاشت گونه های کم آب بر و سازگار با اقلیم قم، آبیاری تحت فشار و استفاده از پساب از جمله اقداماتی است که برای مقابله با کم آبی انجام داده اند.

در این گزارش به سراغ مدیران شرکت آب منطقه ای قم می رویم تا از آن ها پیرامون مسئله کم آبی و توسعه فضای سبز قم سؤال بپرسیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب فضای سبز گسترده در قم از کجا تامین می شود؟!

آب فضای سبز گسترده در قم از کجا تامین می شود؟!