مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 11:402021-11-18ورزشي

یک پُست هم به «فامیل دور» بدهید!


تاریخ فامیل بازی در ایران مبتذل است.

یکی از فرزندان فتحعلیشاه که در دوران سلطنت او شیرخواره و در عهد ناصرالدین شاه کهن سال شده بود به «فیل بانی مخصوص» منصوب می شود ولی چون فیلی ندیده بود در اولین مواجهه صحنه مضحکی پدید می آورد - تاریخ فامیل بازی در ایران مبتذل است.

یکی از فرزندان فتحعلیشاه که در دوران سلطنت او شیرخواره و در عهد ناصرالدین شاه کهن سال شده بود به فیل بانی مخصوص منصوب می شود ولی چون فیلی ندیده بود در اولین مواجهه صحنه مضحکی پدید می آورد هفته نامه 26 ساله امید جوان در شماره تازه خود تصویری از یک شخصیت مشهور و محبوب عروسکی (فامیل دور از مجموعه کلاه قرمزی) را بر صفحه اول دارد با این تیتر: یک پُست هم به فامیل دور بدهید! به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران، این تیتر در انتقادی طعنه آمیز به انتصابات فامیلی و خویشاوندسالاری انتخاب شده و مقاله مفصل و پُرمثالی از خسرو معتضد تاریخ پژوه هم در این شماره درج شده است که در آن نشان می دهد داستان فامیل بازی و خویشاوند سالاری در ایران قدمتی طولانی دارد و از زمان هخامنشیان، ایران درگیر آن بوده و در هر دوره به شکلی درآمده است.

مبتذل ترین شکل فامیل بازی و سپردن امور به بستگان البته چنان که نویسنده آورده مربوط به دوران قاجار است به گونه ای که یکی از فرزندان فتحعلیشاه که در دوران سلطنت او شیرخواره و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک پُست هم به «فامیل دور» بدهید!

یک پُست هم به «فامیل دور» بدهید!