مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 08:152021-11-20پزشكي

آینده درخشان سلول های بنیادی در درمان بیماری ها


دانشیار ژنتیک دانشگاه شهرکرد در خصوص مزایای سلول های بنیادی، گفت: انتظار می رود که با انجام بررسی های بیشتر، پتانسیل سلول های بنیادی در درمان بیماری هایی مانند دیابت که باعث آسیب به بخشی از بدن می شود، - از کار افتادگی های کلیه، کبد و بیماری هایی مانند ALS و ام اس که حالت ناتوان کننده دارند، مورد استفاده قرار بگیرد.

مجتبی عمادی بایگی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه سلول های بنیادی متفاوت هستند، اظهار کرد: این سلول ها را می توان با فناوری ها مختلف تولید کرد، به علاوه سلول های بنیادی از قسمت های مختلف بدن مانند رویان، بافت های جنینی، روده، پوست و بافت هایی که حالت بالغ و تمایزیافته دارند، جداسازی می شوند.

وی افزود: حتی پیشرفت علم به جایی رسیده است که از کودک، نوجوان و تقریبا همه سنین می توان سلول بنیادی را جدا کرد، مغز استخوان در افراد بالغ یکی از بهترین نقاط بدن برای استخراج سلول های بنیادی بوده و به عنوان مثال میزان سلول های بنیادی در برخی از قسمت های بدن مانند مغز و قلب کم است.

دانشیار ژنتیک دانشگاه شهرکرد یادآور شد: اوایل آشنایی و کار با سلول های بنیادی، شرایط به این صورت بود که این سلول ها را تنها از رویان استخراج می کردند، باید یادآور شد که بین رویان و جنین تفاوت وجود دارد و موجود شکمی در روزهای نخستین بارداری، رویان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده درخشان سلول های بنیادی در درمان بیماری ها

آینده درخشان سلول های بنیادی در درمان بیماری ها