مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 09:352021-11-20بين الملل

سالیوان و سخنگوی اردوغان با یکدیگر گفتگو کردند


سخنگوی رییس جمهور ترکیه و مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته در گفتگویی تلفنی درباره مسائل منطقه ای و جهانی به ویژه تحولات افغانستان، سوریه، - به نقل از آناتولی، ابراهیم کالین سخنگوی رییس جمهور ترکیه و جیک سالیوان مشاور منیت ملی کاخ سفید طی یک تماس تلفنی در روز جمعه درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای تبادل نظر کردند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه ای در این رابطه گفت که آنها درباره روابط سیاسی و اقتصادی، همکاری در بخش نظامی و موضوعات منطقه ای و جهانی گفتگو کردند.

آنها همچنین درباره شرایط سیاسی و بشردوستانه در افغانستان، تمامیت ارضی سوریه و پاکسازی تروریست ها، روند سیاسی و انتخابات پیش رو در لیبی، مسئله قره باغ کوهستانی (مناقشه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان)، تحولات در مرزهای اوکراین، بحران پناهجویان در مرزهای بلاروس و لهستان و تحولات در حوزه مدیترانه شرقی بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این باره طی بیانیه ای گفت که سالیوان و کالین درباره قدم های بعدی در تعاملات دوجانبه آمریکا و ترکیه گفتگو کردند.

این گفتگو در پی دیدار 31 اکتبر (9 آبان) رجب طیب اردغان رییس جمهور ترکیه و جو بایدن رییس جمهور آمریکا در شهر رم پایتخت ایتالیا، صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالیوان و سخنگوی اردوغان با یکدیگر گفتگو کردند

سالیوان و سخنگوی اردوغان با یکدیگر گفتگو کردند