مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 10:052021-11-26اقتصادي

ضرر اقتصاد ایران از بیابان زایی اعلام شد


مدیری کل امور بیابان سازمان جنگل ها گفت: افت آب های زیرزمینی در سال های اخیر یکی از مهمترین عوامل بیابان زایی افراطی و شتابان در کشور ما بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، وحید جعفریان مدیر کل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها با اشاره به اینکه 13.

5 میلیون هکتار کانون فرسایش بادی در کشور وجود دارد، از خسارت سه هزار میلیاردی این پدیده به اقتصاد ایران بر اساس صورت های مالی سال 97 خبر داد.

وی گفت: اگر با فشار بهره برداری زمینه تخریب عرصه های طبیعی را فراهم کنیم، گاهی با هزینه های گزاف هم نمی توانیم چیزی که از دست داده ایم را مجددا به دست بیاوریم.

ضرر 3000 میلیارد تومانی بیابان زایی به اقتصاد ایران در 1 سال/ آب را مدیریت نکردیم مدیر کل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها عنوان کرد: مفهوم بیابان زایی اغلب با بیابان اشتباه گرفته می شود.

نکته اصلی این است که بیابان یک اکوسیستم طبیعی است که در طی تاریخ زمین شناسی یک تعادلی را ایجاد کرده است ولی بیابان زایی یک بازخورد ناشی از سوء مدیریت عوامل انسانی است که منجر به تخریب سرزمین شده است و سرزمین چهره ای شبیه بیابان یافته است.

وی افزود: آمار تخریب سرزمین و بیابان زایی در کشور ما آمار قابل توجهی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرر اقتصاد ایران از بیابان زایی اعلام شد

ضرر اقتصاد ایران از بیابان زایی اعلام شد