مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 07:552021-11-28اقتصادي

صادرات 12 میلیون اصله درخت و درختچه زینتی از گیلان/ نبود پایانه مشکل اصلی است


مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به صادرات بیش از 12 میلیون اصله درخت و درختچه و گیاهان زینتی از این استان، گفت: نبود پایانه صادراتی مهم ترین مشکل است.

- ، منوچهر پارسافر پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های بالای استان گیلان در زمینه تولید و پرورش گیاهان زینتی، اظهار کرد: گیلان برای صادرات این محصول با توجه به مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با کشورهای حاشیه خزر ظرفیت های بالایی دارد.

وی در ادامه به میزان صادرات گیاهان زینتی از استان گیلان اشاره کرد و افزود: 12 میلیون اصله درخت، درختچه زینتی و انواع گیاهان آپارتمانی از مرزهای گیلان به کشورهای آسیای میانه، همسایگان شمالی، کشورهای حوزه خلیج فارس و غرب اروپا صادر شده است.

پارسافر با بیان اینکه چابکسر در شهرستان رودسر قطب تولید و پرورش گل و گیاه کشور محسوب می شود، ادامه داد: 33 میلیون اصله درخت و درختچه گل و گیاهان آپارتمانی در این بخش تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه گیلان دومین استان تولید کننده گل و گیاه در کشور است، اضافه کرد: در این استان 838 هکتار باغ گل در فضای باز وجود دارد که بیش از 90 درصد آن در بخش چابکسر است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بخش چابکسر سالانه بیش از 350 میلیارد ریال درآمدزایی از پرورش گل و گیاه کس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 12 میلیون اصله درخت و درختچه زینتی از گیلان/ نبود پایانه مشکل اصلی است

صادرات 12 میلیون اصله درخت و درختچه زینتی از گیلان/ نبود پایانه مشکل اصلی است