مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 06:052021-11-30اقتصادي

فرصت های «ترانس خزر» برای آسیای مرکزی


تجارت بین چین و اروپا در روز به طور متوسط ​​یک میلیارد یورو است که بیش از 90 درصد کالاها از طریق دریا و راه آهن ترانزیت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس،  عالیه بارانبایوا کارشناس قزاقستانی در تحلیلی، نقش کریدور ترانس خزر در برون رفت از بحران پساکرونا را تشریح کرد.

در این تحلیل آمده است: برای بسیاری از کشورهای آسیای مرکزی، توسعه کریدور حمل و نقل در بستر خزر ممکن است راهی برای خروج از بحران و انگیزه ای برای بهبود اقتصادی در دوران پساکووید باشد.

ایده تجارت و حمل و نقل در کریدور ترانس خزر، موضوعی جدید نیست.

جاده ابریشم افسانه ای که اروپا و آسیا را به هم متصل می کند برای زمان خود نوآورانه بود و نه تنها به عنوان بستری برای تجارت بین المللی و مبادله کالاها، بلکه برای تعامل فرهنگ ها، انتشار دانش، اطلاعات انباشته شده و ایده ها ایفای نقش می کرد.

 در حال حاضر کریدور ترانس خزر شانس تبدیل شدن به بزرگترین مسیر حمل و نقل جهانی را دارد که به لطف آن می توان پتانسیل اقتصادی و توسعه پایدار کشورهای آسیای مرکزی و کشورهای درگیر در تجارت بین المللی فرامرزی را تقویت کرد.

از دیدگاه منطقه ای تا چشم انداز جهانی کریدور ترانس خزر از چین تا اروپا امتداد دارد و از کشورهای آسیای مرکزی در امتداد دریای خزر می گذرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت های «ترانس خزر» برای آسیای مرکزی

فرصت های «ترانس خزر» برای آسیای مرکزی