مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 07:502021-12-01سياسي

ذره بینی بر روی ازدواج سفید


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زهرا نعمتی؛ موضوعی که این بار قصد مطرح کردن آن را دارم کمی متفاوت تر از سایر مباحث قبلی است.

این بار باید اندکی از منطقه امن و موضع همیشگی مان کوتاه بیاییم و با وجود بزه پوشی فراوان و قبح این موضوع به بحث درباره یکی از معضلات .

- در یک تعریف کلی برخی ازدواج سفید را به معنی این می دانند که افراد بدون اینکه ازدواجشان را به شکل رسمی و قانونی ثبت نمایند، صرفاً با توافق یکدیگر اقدام به ازدواج و زندگی کنند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، زهرا نعمتی؛ موضوعی که این بار قصد مطرح کردن آن را دارم کمی متفاوت تر از سایر مباحث قبلی است.

این بار باید اندکی از منطقه امن و موضع همیشگی مان کوتاه بیاییم و با وجود بزه پوشی فراوان و قبح این موضوع به بحث درباره یکی از معضلات مؤخر در جامعه اسلامی ایرانی مان بپردازیم؛ ازدواج سفید یکی از نگرانی هایی است که با وجود پیشرفت کشورها، رشد فردگرایی، روابط سیال و شکاف و تضاد ارزشی و مدرنیته با آن مواجه هستیم.

این به آن معنا نیست که جمهوری اسلامی و به دنبال آن دین اسلام دینی متناسب با مدرنیته نیست بلکه باتوجه به اینکه در این دین هر امری به تناسب زمان و مکان احکام خاص خود را طلب می کند، مجموعاً می توان ادعای جهانی بودن آن را داشت که بحث طویلی دارد و ما هم در مقام بیان آن نیستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذره بینی بر روی ازدواج سفید

ذره بینی بر روی ازدواج سفید