مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 13:352021-12-01سياسي

35 درصد آب های شیرین کشور از منطقه زاگرس تأمین می شود


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: 35 درصد آب های شیرین کشور از منطقه زاگرس تأمین می شود و این منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا اسفندیار خزایی روز چهارشنبه 10 آذر در آیین پویش مردمی بذرکاری احیای جنگل های زاگرس که هم زمان با 11 استان زاگرس نشین و 74 شهرستان در منطقه جنگلی گیان نهاوند نیز اجرا شد، اظهار کرد: هدف از اجرای این نوع پویش مردمی تلاش برای پای کار آوردن مردم در حوزه حفاظت و حراست از جنگل ها و مراتع به عنوان سرمایه های خدادادی است.

وی افزود: این پویش و این اقدام قرار نیست فقط امسال برگزار شود و امروز این مراسم به صورت نمادین آغاز و در سال های آینده در فصل مناسب بذرکاری نیز ادامه دارد.

خزایی یادآوری کرد: 6 میلیون هکتار جنگلی که در منطقه زاگرس وجود دارد فقط متعلق به مردم استان های زاگرس نشین نیست و به همه مردم کشور ما تعلق دارد و این منطقه دارای اهمیت بسیار زیادی است.

خزایی ادامه داد: 40 درصد نزولات جوی در جنگل های زاگرس اتفاق می افتد و 35 درصد آب های شیرین کشور از این منطقه تامین می شود و جنگل های منطقه زاگرس مانند یک دژ و سد در مقابل ورود ریزگردها و گرد و خاک به داخل کشور عمل می کند و از همین رو این منطقه برای کشور اهمیت زیادی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 درصد آب های شیرین کشور از منطقه زاگرس تأمین می شود

35 درصد آب های شیرین کشور از منطقه زاگرس تأمین می شود