مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 10:052021-12-05پزشكي

دانشگاه ها باید به فناوری و کارآفرینی تغییر پارادایم دهند


رییس دانشگاه علوم توانبخشی با تاکید بر حمایت از تولید داخلی گفت: دانشگاه ها باید تغییر پارادایم دهند و در کنار تربیت دانشجو و تولید مقاله به فناوری، - تولید ثروت و کارآفرینی رو بیاورند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دکتر حمیدرضا خانکه در پایان سومین رویداد ملی استارت اپ فناوری توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان گفت: باید با حمایت از تولیدات داخلی و فناوری جوانان نوآور به آنها انگیزه داد.

وی اظهار داشت: این کشور سالانه 16 الی 18 هزار کشته فقط در حوادث ترافیکی می دهد که درصد بالایی از آن، ناشی از خودرو ناایمن است.

سالانه 700 هزار مراجعه به نظام سلامت داریم، و سالانه 350 هزار بیمار داریم که 30 درصد آنان، معلول می شوند که ناشی از حوادث ترافیکی است.

خانکه با اشاره به خدمات توانبخشی یادآور شد: در حال حاضر، در دنیا 30 درصد مردم نیاز به خدمات توانبخشی دارند، ضمن آنکه 15 درصد مردم معلول هستند و بزرگترین جمعیت اقلیتی را افراد دارای معلولیت تشکیل می دهند.

وی گفت: سالمندان 10 درصد جمعیت کشور ما را تشکیل می دهند که تا 20 سال آینده، این عدد به 25 درصد می رسد و فرقی که در کشور ما وجود دارد، این است که سالمندان ما با بیماری هایی همراه هستند، یعنی سالمندانی خواهیم داشت که مشکلات اسکلتی عضلان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه ها باید به فناوری و کارآفرینی تغییر پارادایم دهند

دانشگاه ها باید به فناوری و کارآفرینی تغییر پارادایم دهند