مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 02:252021-12-08اقتصادي

«باروری زیر سطح جانشینی»، چالش جمعیتی کشور


رییس انجمن جمعیت شناسی ایران، باروری زیر سطح جانشینی را به عنوان تنها چالش جمعیتی در ایران عنوان کرد و گفت: نرخ باروری در ایران اگر به سطح جانشینی برسد و حتی یکی دو دهم هم از سطح جانشینی بالاتر شود، - قطعاً در ورطه رشد منفی جمعیت نخواهیم افتاد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد میرزایی، رییس انجمن جمعیت شناسی ایران و استاد جمعیت شناسی دانشگاه تهران، باروری زیر سطح جانشینی را به عنوان تنها چالش جمعیتی در ایران عنوان کرد و گفت: ما در ورطه باروری زیر سطح جانشینی قرار داریم و باید تلاش کنیم از این ورطه خارج شویم که راهکارش هم توانمندسازی جوانان و تسهیل ازدواج در پنجره جمعیتی کشور است.

وی فراهم کردن اشتغال و مسکن برای تسهیل و تسریع در ازدواج جوانان را به عنوان راهکار اصلی مطرح و اظهار کرد: ما در شرایطی قرار داریم که ازدواج کردن کار آسانی نیست و الزاماتی دارد.

رییس انجمن جمعیت شناسی ایران گفت: نرخ باروری در ایران اگر به سطح جانشینی برسد و حتی یکی دو دهم هم از سطح جانشیتی بالاتر شود قطعاً در ورطه رشد منفی جمعیت نخواهیم افتاد.

میرزایی که در برنامه ای رادیویی صحبت می کرد، با بیان اینکه سایر معیارهای جمعیتی در وضعیت خیلی بدی قرار ندارند، گفت: مهم ترین مشکل و چالش ما همین باروری زیر سطح جانشینی است که باید ارتقاء یابد چراکه سایر معیارها و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«باروری زیر سطح جانشینی»، چالش جمعیتی کشور

«باروری زیر سطح جانشینی»، چالش جمعیتی کشور