مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 10:152021-12-09بين الملل

کنگره خواستار نظارت بر نحوه استفاده ایران از عواید رفع تحریم است


ادعا می شود که سنا در اقدامی فراحزبی به دنبال گنجاندن بندی در لایحه بودجه نظامی آمریکا است که دولت واشنگتن را به توضیح درباره رفع احتمالی هر یک از تحریم های ضدایرانی و عواقب آن ملزم می کند.

- ، وبسایت روزنامه واشنگتن فری بیکن وابسته به محافظه کاران آمریکا، همزمان با ازسرگیری مذاکرات وین، در گزارشی مدعی شد که نمایندگان سنای آمریکا به دنبال آن هستند تا در متن نهایی لایحه مجوز دفاع ملی شامل بودجه نظامی سالانه، ماده ای را بگنجانند که براساس آن، دولت جو بایدن موظف خواهد بود در صورت لغو هر یک از تحریم های ضدایرانی، نحوه هزینه دارایی های آزاد شده از سوی جمهوری اسلامی را زیر نظر داشته باشد و در مورد آن توضیح دهد.

ادعا می شود که هدف از این طرح، حصول اطمینان بابت عدم استفاده از این دارایی ها برای مصارف به زعم آنها تروریستی است! آن طور که فری بیکن مدعی است؛ این نخستین بار است که دولت واشنگتن با چنین الزامی مواجه می شود که پیشنهاد آن از سوی کمیته مطالعاتی حزب جمهوریخواه ارائه شده و ظاهراً از حمایتی فراحزبی برخوردار است.

سناتور راجر مارشال از اعضای ارشد سنا مدعی شده گنجاندن این ماده در لایحه مجوز دفاع ملی، عواقب توافق با ایران را شفاف خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنگره خواستار نظارت بر نحوه استفاده ایران از عواید رفع تحریم است

کنگره خواستار نظارت بر نحوه استفاده ایران از عواید رفع تحریم است