مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آذر 1400 ساعت 17:102021-12-10اقتصادي

تجار ایرانی برای تجارت با چین آموزش خواهند دید


رییس اتاق مشترک ایران و چین در تشریح جزییات تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علامه گفت اولین اقدام، آموزش تجار ایرانی با هدف آشنایی فرهنگی برای تجارت با چین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی به نقل از اتاق ایران؛ رییس اتاق مشترک ایران و چین گفت جای ارتباط تعریف شده با نهادهای آکادمیک در میان تشکل های اقتصادی ایران خالی است.

مجیدرضا حریری افزود: برای حل این معضل، از حدود دو سال پیش جلسات مشترکی با چند مرکز دانشگاهی از جمله دانشگاه های تهران، علامه طباطبایی، شهید بهشتی و شریف آغاز کردیم.

او با با بیان اینکه دانشگاه علامه بعد ازاین رفت وآمدها و زودتر از بقیه دانشگاه ها مرکز چین شناسی تاسیس کرد ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه ای که دو روز پیش با این مرکز امضا کردیم قرار است این مرکز بخشی از مطالعات پژوهشی خود را به سفارش اتاق مشترک ایران و چین انجام دهد.

به این ترتیب در مواردی که ما احساس می کنیم خلا پژوهشی در روابط اقتصادی ایران و چین وجود دارد می توانیم این خلا را با همکاری دانشگاه پر کنیم.

حریری تاکید کرد: به عنوان اولین اقدام آموزش تجارت با چین برای تجار ایرانی را در برنامه قرار داده ایم؛ اینکه یک تاجر از نظر فرهنگی چطور با طرف چینی وارد مذاکره شده و نشست وبرخاست ها و آداب اجتماعی او چطور باشد تا بهترین نتیجه را بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجار ایرانی برای تجارت با چین آموزش خواهند دید

تجار ایرانی برای تجارت با چین آموزش خواهند دید