مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 10:102021-12-12اجتماعي

دره شهر به شبکه شتاب نگاری آنلاین متصل شد


دستگاه شتاب نگار لحظه ای در دره شهر نصب شد.

- ایسنا/ایلام دستگاه شتاب نگار لحظه ای در دره شهر نصب شد.

مهندس ابراهیم پور کارشناس ارشد شبکه شتاب نگاری زلزله کشور نیز در این خصوص اظهار کرد: بررسی لرزه خیزی استان ایلام نشان می دهد که این استان از پتانسیل لرزه خیزی پایینی برخوردار است.

تنها گسل مهم و لرزه خیز که زلزله هایی از آن هم اخیرا به طور مرتب اتفاق می افتد، گسل فروافتاده زاگرس در حوالی دهلران تا مهران است که لرزه های کوچکی را ایجاد کرده و فاصله این گسل از محدوده زمین لغزه سیمره بیش از 70 کیلومتر است .

وی با بیان اینکه در محدوده زمین لغزه بزرگ سیمره، گسل بزرگ و فعالی گزارش نشده و تنها خرده گسل های تاقدیس کبیر کوه وجود دارند، گفت: آنچه مسلم است این است که ریزش میلیارد ها تن مواد سنگی و پرتاب شدن آنها تا فاصله حدود 20 کیلومتری از محل لغزش، باعث ایجاد یک زمین لرزه بسیار بزرگ (با بزرگای بیش از 6 ) در زمان وقوع زمین لغزه در منطقه در آن دوره تاریخی شده است.

ابراهیم پور با اشاره به پیگیری های صورت گرفته توسط اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، مدیریت بحران استانداری ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زیر ساخت 16 ایستگاه شتابنگار برخط در استان ایلام مهیا گردید تا پایش وسیعتری جهت کنترل پهنه لرزه خیزی شهرهای استان مهیا شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دره شهر به شبکه شتاب نگاری آنلاین متصل شد

دره شهر به شبکه شتاب نگاری آنلاین متصل شد