مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 19:252021-12-12سياسي

دیدار برهم صالح و مقام آمریکایی با محوریت پایان مأموریت رزمی نظامیان آمریکا در عراق


رییس جمهور عراق و هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه، پایان دادن به نقش رزمی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، برهم صالح رییس جمهور عراق بعد از ظهر امروز یکشنبه میزبان برت مک گورک هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و هیأت همراهش بود.

عراق گزارش داد، در این دیدار روابط دوجانبه بین دو کشور، توسعه و پیشبرد آن در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی از طریق گفت وگوهای راهبردی بین دو کشور به منظور دستیابی به منافع مشترک بررسی شد.

بنا بر اعلام دفتر برهم صالح، طرفین در این دیدار، پایان دادن به نقش رزمی ائتلاف بین المللی [به رهبری آمریکا]، افزایش توانمندی نیروهای امنیتی عراق از طریق مشاوره و تأکید بر اهمیت مبارزه با تروریسم و ​​بقایای آن بررسی شد.

برهم صالح و مک گورگ همچنین تحولات منطقه را بررسی و بر لزوم حل بحران های منطقه و حمایت از مسیرهای گفت وگو و همگرایی برای کاهش تنش و جلوگیری از بروز درگیری تاکید کردند.

رییس جمهور عراق نیز بر نقش مهم و  کلیدی این کشور در منطقه تاکید کرد  و گفت که عراق عامل ثبات و اجماع و ارتباطات اقتصادی، تجاری و توسعه است؛ به گونه ای که امنیت و ثبات را برای کشورها و مردم منطقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار برهم صالح و مقام آمریکایی با محوریت پایان مأموریت رزمی نظامیان آمریکا در عراق

دیدار برهم صالح و مقام آمریکایی با محوریت پایان مأموریت رزمی نظامیان آمریکا در عراق