مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 19:352021-12-12بين الملل

مقام آمریکایی: از عراق برای حمله به کشورهای همسایه استفاده نمی کنیم


هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفت که آمریکا از آسمان، زمین و آبهای عراق به عنوان نقطه ای برای حمله به کشورهای همسایه عراق، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  برت مک گورک هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و هیأت همراهش بعد از ظهر امروز یکشنبه به دیدار  قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق رفت.

دفتر الاعرجی با انتشار بیانیه ای تأکید کرد که طرفین در این دیدار، اوضاع امنیتی و سیاسی عراق و منطقه و آخرین تحولات در سطح منطقه و بین الملل را بررسی کردند.

پایگاه خبری ناس نیوز ضمن نقل این بیانیه گزارش داد که مک گورگ بر پایبندی آمریکا به نتایج گفت وگوهای راهبردی بر عراق تأکید کرده است.

وی گفت که بر اساس این توافق،  آمریکا از آسمان، زمین و آبهای عراق به عنوان نقطه ای برای حمله به کشورهای همسایه عراق، استفاده نخواهد کرد.

این مسئول آمریکایی با این ادعا که این کشور، در پی توانمندسازی عراق برای مقابله با تروریسم است، ادعا کرد  واشنگتن، هیچ تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست.

وی با بیان اینکه، داعش، دشمن مشترک عراق و آمریکاست، گفت که منفعت راهبردی آمریکا، در گرو وجود یک دولت قدرتمند و دارای حاکمیت در عراق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام آمریکایی: از عراق برای حمله به کشورهای همسایه استفاده نمی کنیم

مقام آمریکایی: از عراق برای حمله به کشورهای همسایه استفاده نمی کنیم