مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 07:452021-12-13سياسي

انجام کارهای مطالعاتی روی خاک در کردستان ضروری است


مطالعات بر روی خاک در کردستان محدود انجام شده و ما در این استان خاک را به خوبی نمی شناسیم و شناخت در این زمینه بسیار کم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، ، رحمت صادقی رییس دانشگاه کردستان صبح امروز در همایش بزرگداشت روز جهانی خاک که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: خاک اهمیت بسیار زیادی برای جامعه بشری دارد و بی توجهی و غفلت از آن آسیب و تهدید بزرگی برای انسان ها به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: فرسایش خاک، آلودگی خاک و غیره از آسیب هایی است که خاک را تهدید می کند در این میان برخی از این تهدیدات مانند آلودگی خاک اصلا به چشم نمی آید.

رییس دانشگاه کردستان  عنوان کرد: خیلی از مردم به خاطر عدم آگاهی از این آسیب به راحتی هر نوع زباله و پسماندی را در خاک رها می کنند و آسیب جبران ناپذیری را به خاک می زند.

محدودیت کردستان در منابع خاکی وی با بیان اینکه ما در کردستان در زمینه منابع خاکی به شدت محدودیت داریم، گفت: اگر خود از این سرمایه ارزشمند نگهداری نکنیم و مانع فرسایش خاک نشویم در آینده با مشکلات فراوان در این حوزه مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: امروز براساس آمار یک سوم از خاک کره زمین به علت فعالیت های کشاورزی و فعالیت های صنعتی و معدنی از بین رفته و این احتمال وجود دارد تا سال 2050 مشکل خاک هم آلودگی و هم کمبود خاک م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام کارهای مطالعاتی روی خاک در کردستان ضروری است

انجام کارهای مطالعاتی روی خاک در کردستان ضروری است