مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 17:152021-12-13بين الملل

پلیس سودان برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان به گاز اشک آور متوسل شد


پلیس سودان برای متفرق کردن هزاران نفر از معترضان به کودتای نظامی در این کشور گاز اشک آور شلیک کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پلیس سودان علیه تظاهرات کنندگانی که در مجاورت کاخ جمهوری در سودان برای سرنگونی حکومت وحشی نظامیان است.

در همین حال سفارت آمریکا در خارطوم امروز دوشنبه در بیانیه ای بر حمایت خود از ملت سودان در آنچه تلاش برای دستیابی به آزادی، صلح و عدالت در تظاهرات امروز خواند، تاکید کرد و گفت که از پایبندی دولت سودان به حفاظت از تظاهرات کنندگان مسالمت جو استقبال می کند.

در همین رابطه کمیته پزشکان سودانی در گزارشی اعلام کرد که از آغاز اعتراضات مردمی در سودان که از 25 اکتبر شروع شده است تا کنون 43 نفر کشته شدند.

 رسانه ها در سوم آبان ماه گذشته از وقوع کودتای نظامی در سودان خبر دادند که در جریان آن  عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان نیز ربوده شد و در بازداشت خانگی قرار گرفت؛ اما  به دنبال آن عبدالفتاح البرهان رییس شورای حاکمیتی سودان با حمدوک که از حبس خانگی بیرون آمده بود، توافق سیاسی در 14 بند امضاء کردند.

حمدوک همان زمان به الجزیره گفت که او با امضای این توافقنامه به دنبال حفظ خون سودانی ها و حفظ دستاوردهای دو سال گذشته این کشور بوده است و تاکید کرد که با فرماندهی ارتش برای برگزاری انتخابات قبل از ژوییه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلیس سودان برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان به گاز اشک آور متوسل شد

پلیس سودان برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان به گاز اشک آور متوسل شد