مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 08:302021-12-14اقتصادي

رکود در بازار آجیل فروشان همدان


رییس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان گفت: بسیاری از مردم قدرت خرید آجیل را ندارند و روزهای باقی مانده به شب یلدا بازار آجیل فروشان همدان در رکود به سر می برد.

- محمد ارغوان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به افزایش امسال 20 تا 40درصدی قیمت آجیل به نسبت سال گذشته اظهار کرد: به دلیل خشکسالی و کم آبی امسال در دو نوع از مغزهای گردو و بادام آجیل در سطح کشور دارای کمبود هستیم اما سایر ارقام آجیل و خشکبار به وفور بوده و حتی بخش عمده آن نیز صادر می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه با توجه به افزایش قیمت آجیل مردم قدرت خرید ندارند، تصریح کرد: برخی از آجیل های مخصوص از قدیم الایام برای شب یلدا مرسوم بود که توسط آجیل فروشان مخلوط و برای عرضه آماده می شد اما اکنون با توجه به قیمت ها مشتریان طبق خواسته خود درخواست می دهند و مانند گذشته نیست هرچند در برخی از آجیل فروشی ها آجیل آماده شده هم وجود دارد.

ارغوان خاطرنشان کرد: قشر آسیب پذیر که قدرت خرید پایین تری دارند معمولا بیشتر از آجیل هایی که آجیل فروشی ها به صورت آماده شده به آن نقل اضافه می کنند و قیمت پایین تری به نسبت چهار مغزها و سایر آجیل ها دارد استفاده می کنند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر در شهر همدان هفت واحد عمده فروشی، 119واحد خرده فروشی آجیل و خشکبار، سه واحد آجیل پزی و سه واحد فرآوری و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکود در بازار آجیل فروشان همدان

رکود در بازار آجیل فروشان همدان