مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آذر 1400 ساعت 08:002021-12-17سياسي

کاشت 6500 بذر در پویش ملی جنگل کاری با بذر


عضو شورای جنگل، مرتع و آبخیزداری کشور از اجرای پویش ملی جنگل کاری با بذر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، فریبرز غیبی روز گذشته (25 آذرماه) در مراسم پویش های هر ایرانی یک درخت و هر شهید هزار اصله درخت که در انتهای پارک آبخیز گاوازنگ زنجان برگزار شد، با بیان اینکه هر نهالی که کاشته می شود، باقیات و صالحات دارد و تا عمری که درخت اکسیژن می دهد و زیبایی دارد، به پای کسی که کاشته نوشته می شود، اظهار کرد: به یاد رفتگان و زندگان بذر بکارید، زیرا این رسمی است که در قبل از اسلام داشتیم و بعد از اسلام نیز داریم.

وی با بیان اینکه امسال یک پویش بذرکاری همگانی در کشور آغاز شده است، افزود: در این پویش قرار است 6500 هکتار در کشور انجام شود که 3000 هکتار در زاگرس و 3500 هکتار در سایر مناطق مانند زنجان کاشته می شود.

این مسئول با بیان اینکه 22 گونه گیاهی با بذر کاشته می شود، تصریح کرد: این گونه ها پیشگام هستند و بسته به منطقه خود فرق می کند و اکثرا دارای میوه جنگلی هستند که می تواند برد اقتصادی داشته باشد.

عضو شورای جنگل، مرتع و آبخیزداری کشور با اشاره به طرح جنگل کاری و بذرکاری اقتصادی، گفت: این بذرکاری و نهال کاری معیشتی را برای ساکنان عرصه مهیا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت 6500 بذر در پویش ملی جنگل کاری با بذر

کاشت 6500 بذر در پویش ملی جنگل کاری با بذر