مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 07:002021-12-18اقتصادي

خطر سرگردانی 300 هزار بیمار در داروخانه ها با ضرب الاجل حذف نسخ کاغذی از اول دی


نایب رییس انجمن داروسازان ایران با اشاره به حذف سراسری نسخ کاغذی در راستای اجرای طرح نسخه الکترونیک از ابتدای دی ماه، گفت: طبق آمار بیمه ها، - میزان مشارکت پزشکان در نسخه نویسی الکترونیک به 60 تا 80 درصد رسیده است، با این آمار هم 200 تا 300 هزار عدد از نسخ کاغذی است و با حذف نسخه کاغذی، قاعدتاً همین تعداد بیمار از اول دی در داروخانه ها سرگردان خواهند بود.

دکتر سید علی فاطمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به حذف نسخ کاغذی در کشور از ابتدای دی ماه، گفت: با تکلیف قانون و الزام سازمان های بیمه گر به پزشکان و داروخانه ها و در راستای اجرای طرح نسخه الکترونیک، قرار است از چهارشنبه آینده یعنی اول دی ماه هیچ نسخه کاغذی در داروخانه ها پذیرش نشود.

نسخه الکترونیک نباید دستوری و با تعیین ضرب الاجل اجرا شود وی افزود: باید توجه کرد که مزایای اجرای طرح نسخه الکترونیک بر هیچ کس پوشیده نیست.

نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، باعث کاهش خطاهای دارویی، صرفه جویی بزرگ برای دولت و همچنین افزایش نظارت بر فرایند درمان می شود، اما بدیهی است چنانچه اجرای این طرح به صورت دستوری و با تعیین ضرب الاجل برای پزشکان باشد، به نتیجه نمی رسد.

فاطمی ادامه داد: البته بر اساس آمار سازمان های بیمه، میزان مشارکت پزشکان در طرح نسخه الکترونیک از پنج درصد در ابتدای سال 1399


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر سرگردانی 300 هزار بیمار در داروخانه ها با ضرب الاجل حذف نسخ کاغذی از اول دی

خطر سرگردانی 300 هزار بیمار در داروخانه ها با ضرب الاجل حذف نسخ کاغذی از اول دی