مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 20:102021-12-22سياسي

برای تعمیق روابط پارلمانی آذربایجان و ایران تلاش می کنیم


صاحبه غفاراوا رییس مجلس ملی آذربایجان در دیدار با وزیر امورخارجه ایران، گفت: برای تعمیق روابط بین پارلمانی آذربایجان و ایران تلاش های لازم را خواهیم داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، غفاراوا شامگاه چهارشنبه در دیدار حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه افزود: مجالس ایران و جمهوری آذربایجان می توانند نقش موثری در توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور داشته باشند.

وی سفر وزیر امور خارجه ایران به باکو را برای آینده روابط دو کشور مهم توصیف کرد و با اشاره به مشترکات تاریخی، دینی، فرهنگی دو کشور خاطر نشان کرد: ایران از اولین کشور های بود که در سال 1991 استقلال ملی جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخت و با کشورمان روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

رییس مجلس ملی آذربایجان نقش سران جمهوری آذربایجان و ایران در بسط روابط فی مابین را مهم خواند و با اشاره به این که حیدر علی آف رییس جمهوری فقید جمهوری آذربایجان تلاش های زیادی در تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران داشت، گفت: این سیاست در حال حاضر از سوی الهام علی آف با موفقیت ادامه دارد.

وی سفر های متعدد مقامات جمهوری آذربایجان و ایران و نیز اسناد زیادی امضا شده میان دو کشور شامل توسعه همکاری در حوزه های اقتصادی مختلف را نشانه سطح بالای روابط فی مابین خواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای تعمیق روابط پارلمانی آذربایجان و ایران تلاش می کنیم

برای تعمیق روابط پارلمانی آذربایجان و ایران تلاش می کنیم