مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 09:452021-12-26سياسي

دستورالعمل مشارکت نهادهای مردمی در مدیریت بحران تدوین شده است


وزیر کشور به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: با درک اهمیت نقش مردم در کاهش خطر حوادث، دستورالعمل مشارکت نهادهای مردمی در مدیریت بحران را با همکاری و همفکری نمایندگان سمن ها و موسسات علمی تخصصی ذیربط تدوین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوزه دولت خبرگزاری فارس، کشور که با هدف ارتقای توانمندی جامعه در امور پیش بینی و پیشگیری، کاهش خطر و آسیب پذیری، پاسخ موثر در برابر مخاطرات طبیعی، حوادث و بحران ها فعالیت می کند، با درک اهمیت نقش مردم در کاهش خطر حوادث، دستورالعمل مشارکت نهادهای مردمی در مدیریت بحران را با همکاری و همفکری نمایندگان سمن ها و موسسات علمی تخصصی ذیربط تدوین نموده است.

در کنار حوادث طبیعی متعدد که همه ساله در جای جای کشور رخ می دهد، مسئله مبتلابه کنونی کشور شرایط خشکسالی، تنش آبی و پدیده فرونشست می باشد.

افزایش روزافزون بهره برداری از آب های زیرزمینی، می تواند به نشست و یا فروریزش سطح زمین منجر شود که متاسفانه سرشتی بازگشت ناپذیر دارند و به سختی می توان آنها را کند و مهار نمود که اصلاح روش های مدیریت منابع آب و تغییر روش های آبیاری را نیاز دارد.

سازگاری و همزیستی کلیدی ترین مفهوم در مواجهه با شرایط کم آبی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستورالعمل مشارکت نهادهای مردمی در مدیریت بحران تدوین شده است

دستورالعمل مشارکت نهادهای مردمی در مدیریت بحران تدوین شده است