مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 08:102021-12-27بين الملل

تحریم های آمریکا علیه پهپادهای چینی


وزارت خزانه داری آمریکا اخیرا شرکت بزرگ سازنده پهپاد DJI چین و هفت شرکت چینی دیگر فعال در حوزه فناوری را به لیست سیاه رو به رشد تحریمهایش اضافه کرده و هر گونه سرمایه گذاری آمریکا در آنها را بلوکه کرد.

- وزارت خزانه داری آمریکا اخیرا شرکت بزرگ سازنده پهپاد DJI چین و هفت شرکت چینی دیگر فعال در حوزه فناوری را به "لیست سیاه" رو به رشد تحریمهایش اضافه کرده و هر گونه سرمایه گذاری آمریکا در آنها را بلوکه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه نشریه دِ ویک نوشت، اگرچه شرکت DJI یک شرکت خصوصی است تبدیل به نمادی برای یک تهدید کلی تر علیه امنیت ملی آمریکا – توانایی چین در کسب داده های حساس میلیونها آمریکایی – شده است در حالی که همه چیز از خودروها گرفته تا تشکهای یوگا و دستشویی ها هم اکنون داده ارسال می کنند .

به نوشته این پایگاه، حصول این اطلاعات به عنوان کلید تسلط بر تکنولوژی هایی نظیر هوش مصنوعی و بهره برداری از ضعفهای دشمنان استراتژیک تلقی می شود.

از سوی دیگر بروس آینهورن و تاد شیلدز در رسانه بلومبرگ گفتند، محدودیت های جدید آمریکا علیه یک سازنده مهم هواپیماهای بدون سرنشین نشان می دهد که واشنگتن چقدر نسبت به قطع اتکای خود به فناوری چین جدی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم های آمریکا علیه پهپادهای چینی

تحریم های آمریکا علیه پهپادهای چینی