مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 10:502021-12-31اقتصادي

قانون نحوه استفاده از سموم کشاورزی اجرا نمی شود


نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران گفت: باوجود گذشت نیم قرن از تصویب قانون استفاده از سموم کشاورزی و دستور العمل های سخت آن، اما متأسفانه سال های بسیاری است که به قانون عمل نمی شود.

- به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، نایب رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران گفت: باوجود اینکه بیش از نیم قرن از تصویب قانون استفاده از سموم کشاورزی می گذرد و دستور العمل های سختی برای این موضوع وجود دارد اما متأسفانه سال های بسیاری است که به قانون عمل نمی شود.

علی تقوی فر افزود: ماجرای باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی فقط مربوط به کشور ما نیست و در تمام دنیا وجود دارد اما برای آنها به اندازه استاندارد است و اگر استانداردها رعایت شود مشکل چندانی ایجاد نمی کند ولی مهم این است که در کشور ما این استانداردها رعایت نمی شود آن هم در شرایطی که قانون آن سال 1348 (52 سال پیش) تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه باید نظارت دقیقی بر اجرای قانون وجود داشته باشد ادامه داد: بخشی از کار نظارت بر تولید محصولات کشاورزی برعهده وزارت جهاد کشاورزی است که باید بر تولید محصولات در مزرعه، استفاده از سموم، واردات سموم و توزیع سموم نظارت داشته باشد و بخش دیگری از کار هم برعهده مسئولین اجرایی مناطق مختلف کشور است، در قانون هم مورد تاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون نحوه استفاده از سموم کشاورزی اجرا نمی شود

قانون نحوه استفاده از سموم کشاورزی اجرا نمی شود