مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 06:002022-01-04سياسي

چالش های آبی در بودجه 1401/ هشدار برای مازندران


چالش های آبی در بودجه 1401 به نظر می رسد کماکان ادامه دار باشد، با نگاهی به بخش های کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در این لایحه، حکایت از تکرار اشتباهات در حوزه مدیریت و توزیع آب و دست درازی همچون گذشته به منابع آبی مازندران دارد؛ - چالشی که محل بحث است.

از زمانی که اولین لایحه بودجه دولت سیزدهم تقدیم مجلس شد تا به امروز، کارشناسان و متخصصین و موافقان و مخالفان آن مباحث متنوعی را مطرح کردند.

فارغ از چالش های متعدد اقتصادی در این لایحه و نحوه توزیع بودجه بین دستگاه ها و نهادها که سروصدای بسیاری در خبرگزاری ها و فضای مجازی به پا کرد، موضوع تخصیص اعتبارات در حوزه کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیستِ بودجه سال آینده نیز قابل تامل است.

سوی دیگر طرح مسئله فوق به اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ارتباط دارد، جایی که تنها 8 نفر از 22 عضو این کمیسیونِ مهم مجلس شورای اسلامی دارای تحصیلات مرتبط هستند و باقی اعضا کمترین پیوند را با کشاورزی دارند.

به علاوه اینکه تنها چند تن از اعضای این کمیسیون را نمایندگان استان ها شمالی تشکیل می دهند.

مسائل فوق الذکر از سوی دیگر با انتخاب اعضای کمیسیون کشاورزی به منظور حضور در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 حتی بغرنج تر هم می شود؛ جایی که سه نماینده منتخب کمسیون کشاورزی برای حضور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های آبی در بودجه 1401/ هشدار برای مازندران

چالش های آبی در بودجه 1401/ هشدار برای مازندران