مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 04:452022-01-10اقتصادي

حذف واسطه ها دستاورد درج قیمت تولید برکالا


سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان گفت: با درج قیمت تولید برکالا واسطه ها از زنجیره توزیع حذف و کالا به قیمت واقعی به دست مصرف کننده می رسد.

- مهدی نقدی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در راستای شفاف سازی قیمت از طریق درج قیمت تولید بر 14 (6+8) قلم کالا، دستورالعمل عرضه این اقلام را به اتحادیه ها و اتاق اصناف اعلام شده است، اظهار کرد: از این پس باید قیمت تولید همراه با تاریخ تولید بر این کالاها درج شود.

وی با بیان اینکه با مشخص شدن زمان و قیمت تولید می توان قیمت عادلانه ای را برای کالا عرضه تعیین کرد، افزود: بر اساس این دستورالعمل، قیمت تولیدکننده واردکننده درج شده روی کالا باید عینا منطبق با قیمت فروش بر اساس صورتحساب های صادره (فاکتورهای فروش) باشد و با احتساب مالیات ارزش افزوده یا معاف از مالیات ارزش افزوده در کنار قیمت به منظور جلوگیری از اخذ مضاعف مالیات درج شود.

نقدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلیه واحدهای صنفی توزیع کننده از خرید کالاهای آب معدنی، آب میوه، ماءالشعیر، نوشابه های گازدار، غذاساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت و ماکروویو، پودر لباسشویی، دستمال کاغذی، پوشک بچه، یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی بدون درج قیمت تولیدکننده روی بسته بندی خودداری می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف واسطه ها دستاورد درج قیمت تولید برکالا

حذف واسطه ها دستاورد درج قیمت تولید برکالا